יום שבת, 25 ביולי 2015


תמונה באדיבות: אור בלב טיפול סיעודי

טיפול סיעודי הוא כבר הרבה יותר מתופעה אשר נועדה לפתור את העומס האדיר בו מצויים בתי החולים וקופות החולים. מדובר על תופעה קבועה, יומיומית אשר הפכה לכלי עזר חשוב בעידן בו אנו חיים יותר ועושים זאת בצורה רוחבית בכל שכבות החברה.

רבים נוהגים לחשוב על טיפול סיעודי כאותו עובד זר אשר עזב את הפיליפינים כדי לפרנס את משפחתו בשלט רחוק אך המציאות שונה בצורה ניכרת ובתור אדם אשר חווה את התחום של טיפול סיעודי על בסיס יומי אני רוצה לשתף אתכם כי רבים פי כמה מטפלות סיעודיות ישראליות למול מטפלות זרות.

רווחה וחופש תנועה

שירותיה של מטפלת סיעודית הן רבים ומגוונים ומותאמים כמובן לצרכיו של הקשיש / בן המשפחה אשר זקוק ליד עוזרת בפעולות יומיומיות.

תוצאה של מחלה, טיפול, שבץ או אחר

פעמים רבות מתגלה הצורך במטפלת סיעודית בגילאים מאוחרים כמובן בהם הגוף לא מחלים כבעבר מניתוחים או מחלות כרוניות.
משפחות רבות פונות אלינו בבקשה לשכור את שירותיה של מטפלת סיעודית לאחר שבץ מוחי אשר הותירו את בן המשפחה עצמאי באופן חלקי אך עדיין זקוק לעזרה בהתאיידות, לקיחת תרופות, תפעול הבית או פעולות אחרות דומות כמו רחצה, תזונה, קניות וכו.

ערך טיפולי לצד עזרה

עצם היכולת של מטפלת סיעודית לעזור בפעולות היומיומיות אינה מוגבלות לביצוע כביסה או ביצוע קניות בעבור בן המשפחה לו נתבקשו שירותיה של מטפלת סיעודית.
היכולת של המטפלת או המטפל הסיעודי לעזור, לעודד ולהוביל בהתאיידות המטופל, חשיפה לשמש, ניהול שיחה, עזרה שוטפת נטולת אי נעימות עוזרת ותורמת לתהליך ההחלמה ולהרגשה העצמית של המטופל כחלק מועיל ופעיל בסביבתו.

מטפלת סיעודית – פעולות בראשי פרקים

אני לא יכול להיכנס לרשימת בלתי נגמרת של פעולות כיוון שהן רבות בצורה טבעית מתוך מחייה יומיומית עם המטופל. אף על פי כן להלן רשימת כללית של פעולות
  • עזרה בהתלבשות, החלפת בגדים וכו'
  • עזרה ברחצה יומיומית ושמירה על ניקיון
  • סיוע בביצוע קניות
  • סיוע בבישול מזון על בסיס יומי
  • סיוע בסידור הבית וביצוע כביסות
  • השגחה של עין מנוסה על שינויים רפואיים
  • ליווי אל טיפולי רופא שגרתיים
  • סיוע במתן תרופות
  • ועוד...

היכן מוצאים מטפלת סיעודית?

קיימים מספר ארגונים אמינים ומנוסים בהשמת מטפלות סיעודיות. ניתן להזמין את שירותיה של מטפלת סיעודית לתקופה קצרה (אפילו ליום) או לתקופה ממושכת.
ניתן להזמין מטפלת סיעודית ישירות לבית החולים או לבית המטופל. קיימים כמובן הסדרים של טיפול עם מגורים או הסדרים אחרים.
אני מקווה שמצאתם מאמר זה למעניין ואינפורמטיבי,
אשמח לשמוע חוויות שלכם עם מטפלות סיעודיות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה